Q: The FOD*BOSS Airport Sweeper has virtually no moving parts so how does it work?

A: The FOD*BOSS Sweeper Assembly is constructed from multiple rows of brushes and scoops. As the FOD*BOSS is drawn over the tarmac, the brushes activate the debris which is directed upwards by the scoops and retained in mesh pockets above the following brushes.

Q: Can the FOD*BOSS replace our vacuum runway sweepers?

A: The FOD*BOSS is recommended as primary sweeping equipment at airfields such as Military bases, where a very clean and FOD free environment is paramount. It is intended as support equipment for larger airports and as primary sweeping equipment for medium size and smaller airports. At larger airports its value is in rapid response and reliable back up to the larger machines. Its low capital outlay brings FOD Control within the budgets of smaller airports and other airside operators such as airlines, maintenance facilities, individual squadrons etc.

Q: As the FOD*BOSS costs a fraction of the more conventional vacuum sweeping machines, what savings can we expect on our sweeping costs?

A: Cost savings of between 40% and 90% can be expected depending upon the individual Airport sweeping regime. Examples of cost savings are listed on the Comparative Cost Sheet.

Q: How long will the Sweeper Assembly last?

A: Sweeper Assembly service life will vary according to the pavement surface. As a rule, each FOD*BOSS Sweeper Assembly will provide 2500 to 4000 kilometres of efficient operation on a typical Asphaltic Concrete (hot mix asphalt) or concrete tarmac.

Q: Does the FOD*BOSS require regular adjustment to maintain maximum sweeping efficiency?

A: No. Unlike conventional vacuum sweeping equipment that requires regular adjustment to maintain efficiency, the FOD*BOSS employs a unique sweeping principle adjusting automatically as it wears. Tests indicate that the performance will remain constant or may even improve during the life of the Sweeper Assembly. If it's moving you know it's working.

Q: Can anyone use this equipment?

A: Yes, there are no special licences or skills required other than normal driving ability and proper airside knowledge.

Q: Can worn parts be replaced?

A: No. The Sweeper Assembly, (the wearing part of the FOD*BOSS), is disposable. There are no parts that require replacing during its service life.

Q: Can accidental damage be repaired?

A: Yes. Aerosweep provide a repair service if required, however most damage can be easily repaired in the workshop. Each FOD*BOSS is supplied with a repair kit that can also extend the service life of the Sweeper Assembly to a degree.

Q: Will the FOD*BOSS sweep grooved runways and interlocking block pavements?

A: Yes, the FOD*BOSS is excellent for sweeping these surfaces.

Q: Is the FOD*BOSS guaranteed?

A: Yes. The construction of the FOD*BOSS is guaranteed for the service life of the Sweeper Assembly. The life of the Sweeper Assembly will depend upon the amount of use and the type of pavement. Trials indicate that 2500km to 4000km (1500 to 2400 miles) can be expected on standard asphalt or concrete tarmac surfaces. Please refer to the official guarantee.

Q: How often do we empty the FOD*BOSS during sweeping operations?

A: This depends upon the amount of debris on the tarmac. Typically, at a well-maintained airport the operator would empty the FOD*BOSS every 20 to 30 minutes of sweeping. One quarter to one half kilogram of debris collected per swept lineal kilometre (1.75 lbs. to 3.5lbs. per mile) is usual.

P: El FOD * JEFE Aeropuerto Sweeper ha prácticamente ninguna pieza móvil así que ¿cómo funciona?

R: BOSS Asamblea FOD * Sweeper se construye a partir de múltiples filas de cepillos y palas. A medida que la FOD * JEFE se dibuja sobre el asfalto, los cepillos se activan los escombros que se dirige hacia arriba por las bolas y retenido en bolsillos de malla por encima de los siguientes pinceles.

P: ¿Puede el FOD * JEFE reemplazar nuestras barredoras de pista de vacío?

R: El FOD * JEFE se recomienda como equipo de barrido primaria en aeródromos tales como bases militares, en un ambiente libre muy limpia y FOD es primordial. Se pretende que sea el equipo de apoyo para los aeropuertos más grandes y como el equipo de barrido primaria de tamaño medio y aeropuertos más pequeños. En los aeropuertos más grandes que su valor es de respuesta rápida y fiable de nuevo hasta las máquinas más grandes. Su baja inversión de capital trae control FOD dentro de los presupuestos de los aeropuertos más pequeños y otros operadores de la zona de operaciones, tales como líneas aéreas, instalaciones de mantenimiento, escuadrones individuales etc.

P: Como el FOD * JEFE cuesta una fracción del vacío más convencional máquinas de barrido, lo que el ahorro se puede esperar en nuestros costos de barrido?

R: El ahorro de costes de entre el 40% y el 90% se puede esperar en función del régimen de barrido individuo aeropuerto. Ejemplos de ahorro de costes se enumeran en la Hoja de Costo comparativo.

P: ¿Cuánto tiempo durará la Asamblea Sweeper pasado?

A: vida de servicio Asamblea Sweeper variará de acuerdo con la superficie del pavimento. Como regla general, cada FOD * JEFE Asamblea Sweeper proporcionará 2.500 a 4.000 kilómetros de la operación eficiente de un típico hormigón asfáltico (mezcla asfáltica en caliente) o de asfalto de hormigón.

P: ¿El FOD * JEFE requerir un ajuste regular para mantener la máxima eficiencia de barrido?

R: No. A diferencia de los equipos de barrido vacío convencional que requiere un ajuste regular para mantener la eficiencia, la FOD * JEFE emplea un principio de barrido único ajuste automáticamente a medida que se desgasta. Las pruebas indican que el rendimiento se mantendrá constante o incluso puede mejorar durante la vida de la Asamblea Sweeper. Si se está moviendo usted sabe que está funcionando.

P:¿Alguien puede usar este equipo?

R: Sí, no hay licencias especiales o habilidades requeridas distintas de capacidad de conducción normal y el conocimiento adecuado la zona de operaciones.

P: ¿Pueden ser sustituidas las piezas gastadas?

R: No. La Asamblea Sweeper (la pieza de desgaste del FOD * JEFE), es desechable. No hay piezas que requieran sustitución de durante su vida útil.

P: ¿Se puede reparar el daño accidental?

R: Sí. Aerosweep proporcionar un servicio de reparación, si es necesario, sin embargo la mayoría el daño puede ser fácilmente reparado en el taller. Cada FOD * JEFE se suministra con un kit de reparación, que también puede extender la vida útil de la Asamblea Sweeper en un grado.

P: ¿El FOD * JEFE barrer pistas ranuradas y entrelazados pavimentos de bloque?

R: Sí, el FOD * JEFE es excelente para barrer estas superficies.

P: ¿Está garantizada la FOD * JEFE?

R: Sí. La construcción de la FOD * JEFE está garantizado durante la vida útil de la Asamblea Sweeper. La vida de la Asamblea Sweeper dependerá de la cantidad de uso y el tipo de pavimento. Los ensayos indican que 2.500 kilometros de 4.000 kilometros (1.500 a 2.400 millas) se puede esperar en el asfalto estándar o superficies de asfalto de hormigón. Por favor consulte la garantía oficial.

P: ¿Con qué frecuencia nos vaciar la FOD * JEFE durante las operaciones de barrido?

R: Esto depende de la cantidad de escombros en la pista. Por lo general, en un aeropuerto en buen estado el operador sería vaciar el FOD * JEFE cada 20 a 30 minutos de barrer. Un cuarto a un medio kilogramo de desechos recogidos por kilómetro lineal de barrido (1,75 libras. A 3,5 libras. Por milla) es habitual.